Et En

Kontakt
Marko Koosa, +372 52 02 695, info@rattamaraton.ee

Ajakava

17. Otepää Rattamaraton toimub 20. augustil 2016. a Otepääl ja selle ümbruses. Start ja finiš asuvad Otepää keskväljakul. Sel korral on Nuustaku etapil kõik uus. Võimalik on valida kolme täiesti uue, põneva ja kauneid loodusvaateid pakkuvate distantsi vahel: 83km, 49km ja 22km.

Kõige pikem, 83 km XXL distants pakub ratturitele korraliku väljakutse Otepää ümbruse mägedel ja metsaradadel. Pisut lihtsam põhidistants - 49km - peaks sobima nii harrastajale kui võidusõitjale ning 22 km matkadistants sobib ideaalselt kõigile neile, kes tunnevad rõõmu värskest õhust ja aktiivsest elustiilist. Lisaks toimuvad võistluskeskuse lähistel lastesõidud.

Pühapäev, 14.august 2016

12:10

START: Lastesõidud

12:45

Avatakse stardikoridor noorte- ja matkasõidust osavõtjatele

13:00

17:00

Finiš suletakse

Rajakirjeldus

17. Otepää Rattamaratoni kaart. Kaardi avamisel on võimalik vasakus tulbas valida erinevaid kihte:

• Parkla asukoht
  • Noorte- ja matkasõidud – rajakaart
  • Põhisõit – rajakaart
  • XXLsõit – rajakaart
  • TP, vahefiniš ja muu info

Kaardi link: https://drive.google.com/open?id=1-TvLyPtMOdB-rdl6DvG2df9siWE&usp=sharing

PÕHISÕIT: 49km

PÕHISÕIDU KIRJELDUS:

START / 17. Otepää Rattamaratoni põhisõidule toimub Otepää Winterplace parklast. Edasi suundub rada Otepää Linnamäe orgu, sealt edasi mööda matkarada üle Linnamäe ja keerutades mööda jalgradasid jõuab Karupesa Hotelli taha välja.

1km / pööre paremale Karupesa Hotelli juurest ja mööda Tehvandi tänavat linna äärde, Mäe tänavale.

2km / Energiasamba juurest läheb rada Apteekrimäe metsa - kitsas jalgrada algab tehnilise laskumisega ja lõigu algusosas võib olla märja ilmaga pehmeid rajalõike. Apteekrimäe singel möödub hüppemäest ja lõpeb aedlinna piiril.

3,5km / pööre vasakule Sulaoja teele ning edasi jätkub mööda Otepää aedlinna tänavaid (Tamme puiestee ja Vahtra tänav).

4,5km / suundume Pühajärve rannaparki ja sõidame mööda Pühajärve SPA & Puhkekeskuse juures olevat kergliiklusteed .

5,5km / ületame Otepää-Sihva maantee ja rada jätkub Otepää-Kannistiku kergliiklusteega.

7km / kiire kruusateelõik.

8,4km / DISTANTSIDE HARGNEMISKOHT KRUUSATEEL -- PÖÖRE PAREMALE (PÕHISÕIT JA XXL SÕIT), PÖÖRE VASAKULE (MATKASÕIT).

8,8km / JÄRGMINE DISTANTSIDE HARGNEMISKOHT KRUUSATEEL — OTSE (PÕHISÕIT), PÖÖRE PAREMALE (XXL-SÕIT).

9km / jätkub kruusaralli.

12km / pööre paremale - väiksemale kruusateele, mis läheb veidi hiljem üle metsateeks.

14,5km / järsk pööre metsateel vasakule. NB! Rada ühineb -- paremalt võib liituda XXL distantsi sõitjaid. Sellel lõigul üks kivise põhjaga madal veetakistus, mis märja ilma korral on väga libe.

15,3km / pööre põlluteelt vasakule, kitsale kruusateele ja 300 meetri pärast uuesti vasakpööre - vasakule erateele.

16km / suund paremale talvisele suusarajale (märja ilmaga esineb mõningaid pehmeid rajalõike).

18,5km / võtame suuna paremale Meegaste mäele. Algab distantsi kõige tehnilisem rajaosa - paari kilomeetri pikkune Meegaste singel -- sisaldab kõike magusat, mida Otepää ümbruse kuppelmaastik suudab pakkuda.

20km / MEEGASTE TP JA VAHEFINIŠ

21km / suundub rada Puka-Meegaste kruusateele, kus tuleb sõita korralik Linnamäe tõus.

23km / pööre vasakule põlluteele.

25km / olete jõudnud Kuutsemäele - korralik keerutav tõus mööda suusatõstuki- ja discgolfi radasid ja peale seda mõnus laskumine Kuutsemäelt kruusateele.

26,5km / suundub rada vasakule Arula-Pringi asfalteele.

28km / parempööre asfaldilt maha kruusateele ja järgneb tõus ning tõusu lõpus pööre vasakule metsa väljaveoteele. Järgneb paar kilomeetrit põllu- ja metsateid.

30km / suund paremale metsateele.

31,5km / järsk pööre paremale -- põllutee läheb üle kruusateeks (Lükardi tee). Sellel lõigul varasematest aastatest tuntud ohtlik ja kiire laskumine, mis vihmadega võib olla ära uhutud ja kivine.

32,7km / pööre paremale metsateele, mis viib võistlejad Kääriku suusastaadionile

33,5km / rada läheb üle suusasilla ja jätkub Kekkose matkarajaga vastupidises suunas.

34km / KÄÄRIKU TP

35km / pööre vasakule kruusateele suunaga Matule.

36,5km / maanteeületus ja rada jätkub põlluteega.

41km / pööre vasakule kitsale metsateele, mis viib võistlejad üle Hobustemäe. Hobustemäe lõigu lõpus ohtlik rööpas laskumine ja lõpus järsk vasakpööre.

42km / pööre paremale Sporditeele ja järgneb Poslovitsa tõus

43km / POSLOVITSA TP

43,5km / suund paremale metsateele, mis viib Puustusmäe radadele.

45km / ohtlik laskumine vasakule mööda järsku mäeserva, järgneb klassikaline üllatusi pakkuv Nüpli oja veetakistus.

46km / maanteeületus Rüa bussipeatuse juurest

46,5km / jätkub rada pöördega kruusateelt vasakule põlluteele. Algab kitsaste metsateede ja kohati raskete tõusudega rajalõik Paap Kõlari Safarikeskuse radadel, mis lõpeb Väike Munamäe otsas. Edasi kiire ja ohtlik laskumine mööda Munaka külge.

47,5km / Väike Munamäe Suusakeskuse parklast suund mööda kergliiklusteed Otepääle.

48,5km / Otepää linnas pööre paremale Tehvandi tänavale

49km / Karupesa Hotelli tagant vasakule mööda matkarada Linnamäe orgu ja sealt finišitõus ülesse Otepää Winterplace juurde. Palju õnne olete läbinud 17. Otepää Rattamaratoni põhisõidu.

XXL-SÕIT: 83km

XXL-SÕIDU KIRJELDUS:

START / 17. Otepää Rattamaratoni XXL-sõidule toimub Otepää Winterplace parklast. Edasi suundub rada Otepää Linnamäe orgu, sealt edasi mööda matkarada üle Linnamäe ja keerutades mööda jalgradasid jõuab Karupesa Hotelli taha välja.

7km / kiire kruusateelõik.

8,8km / JÄRGMINE DISTANTSIDE HARGNEMISKOHT KRUUSATEEL —PÖÖRE PAREMALE (XXL-SÕIT), OTSE (PÕHISÕIT).

9km / kiire kruusatee lõik.

10km / Otepää-Rõngu maantee ületus ja edasi jätkub kruusatee.

11km / suundub rada Kirikuküla metsaradadele.

14km / KIRIKUKÜLA TP ja jätkub sõit metsateedel.

21km / sõidame Palu teealusest tunnelist läbi ja pööre paremale kruusateele - algab pikk ja lame tõus.

22,5km / pööre paremale kitsale põlluteele.

23km / NB! kitsas pehme lõik kahe tiigi vahel, rada jätkub mööda põllu ja kitsamaid metsateid.

24km / laskumise lõpus kraav väga pehme põhjaga

26,5km / rada läheb suunaga otse ja ühineb põhisõidu sõitjatega. Sellel lõigul üks kivise põhjaga madal veetakistus, mis märja ilma korral on väga libe.

27,5km / pööre põlluteelt vasakule, kitsale kruusateele ja 300 meetri pärast uuesti vasakpööre - vasakule erateele.

28km / suund paremale talvisele suusarajale (märja ilmaga esineb mõningaid pehmeid rajalõike).

30km / võtame suuna paremale Meegaste mäele. Algab distantsi kõige tehnilisem rajaosa - paari kilomeetri pikkune Meegaste singel -- sisaldab kõike magusat, mida Otepää ümbruse kuppelmaastik suudab pakkuda.

32km / MEEGASTE TP JA VAHEFINIŠ

33km / suundub rada Puka-Meegaste kruusateele, kus tuleb sõita korralik Linnamäe tõus.

35km / pööre vasakule põlluteele.

37km / olete jõudnud Kuutsemäele - korralik keerutav tõus mööda suusatõstuki- ja discgolfi radasid ja peale seda mõnus laskumine Kuutsemäelt kruusateele.

38km / suundub rada vasakule Arula-Pringi asfalteele.

39,5km / parempööre asfaldilt maha kruusateele ja järgneb tõus ning tõusu lõpus pööre vasakule metsa väljaveoteele. Järgneb paar kilomeetrit põllu- ja metsateid.

42km / suund paremale metsateele.

43km / järsk pööre paremale -- põllutee läheb üle kruusateeks (Lükardi tee). Sellel lõigul varasematest aastatest tuntud ohtlik ja kiire laskumine, mis vihmadega võib olla ära uhutud ja kivine.

44,6km / pööre paremale metsateele, mis viib võistlejad Kääriku suusastaadionile

45,2km / rada läheb üle suusasilla ja jätkub Kekkose matkarajaga vastupidises suunas.

46km / KÄÄRIKU TP

47km / XXL-sõit ületab kruusatee ja jätkab sõitu suunaga otse mööda Kekkose matkarada vastupidises suunas. Põhisõit pöörab siin vasakule.

50km / järsk pööre vasakule Purakamäe ja Amfiteatri ringile sõidetakse ikka vastupidises suunas.

55,5km / pööre vasakule Kekkose matkarajale ja ikka vastassuunas edasi.

56km / HARIMÄE TP ja sõit jätkub mööda Kekkose matkaradu.

60,5km / rada läheb üle suusasilla, millele järgneb vasakpööre .

62,5km / olete jõudnud Kääriku suusastaadionile - sõitke otse suusasilla alt läbi ja 150 m pärast pööre paremale kergliiklusteele.

63km / Sihva-Kääriku teeületus ja sõit jätkub suunaga Kääriku kergejõustiku staadioni suunas

63,5km / staadionile jõudes hoidke paremale - sõit jätkub kruusateel suunaga Matule

64,6km / rada läheb suunaga vasakule ja ühineb taaskord põhisõidu sõitjatega.

65km / maanteeületus ja rada jätkub põlluteega.

70km / pööre vasakule kitsale metsateele, mis viib võistlejad üle Hobustemäe. Hobustemäe lõigu lõpus ohtlik rööpas laskumine ja lõpus järsk vasakpööre.

71km / pööre paremale Sporditeele ja järgneb Poslovitsa tõus

72km / POSLOVITSA TP

72,5km / suund paremale metsateele, mis viib Puustusmäe radadele.

73,5km / ohtlik laskumine vasakule mööda järsku mäeserva, järgneb klassikaline üllatusi pakkuv Nüpli oja veetakistus.

75km / maanteeületus Rüa bussipeatuse juurest

76,5km / jätkub rada pöördega kruusateelt vasakule põlluteele. Algab kitsaste metsateede ja kohati raskete tõusudega rajalõik Paap Kõlari Safarikeskuse radadel, mis lõpeb Väike Munamäe otsas. Edasi kiire ja ohtlik laskumine mööda Munaka külge.

78,5km / Väike Munamäe Suusakeskuse parklast suund mööda kergliiklusteed Otepääle.

80,5km / Otepää linnas pööre paremale Tehvandi tänavale

82km / Karupesa Hotelli tagant vasakule mööda matkarada Linnamäe orgu ja sealt finišitõus ülesse Otepää Winterplace juurde. Palju õnne olete läbinud 17. Otepää Rattamaratoni XXL-sõidu.

NOORTE- JA MATKASÕIT: 22km

NOORTE- JA MARKASÕIDU KIRJELDUS:

7km / kiire kruusateelõik.

8,4km / DISTANTSIDE HARGNEMISKOHT KRUUSATEEL -- PÖÖRE VASAKULE (NOORTE- JA MATKASÕIT), PÖÖRE PAREMALE (PÕHISÕIT JA XXL SÕIT).

9,5km / rada ületab Otepää-Arula asfalttee ja jätkub kiire kruusateega suunaga Annimatsile.

11,5km / rada läheb suunaga otse kruusateelt põlluteele.

12,5km / rada läheb läbi puidutööstuse hoovi ja 200m pärast pööre paremale kergliiklusteele

13km / kergliiklustee laskumise lõpus järsk pööre vasakule üle Otepää-Sihva maantee. Sõit jätkub mööda Kooliranna matkarada. NB! Kooliranna lõigul olev laudtee võib olla märja ilmaga väga libe!

13,5km / suund vasakule asfaltkattega Sporditeele

16km / korralik Poslovitsa asfalditõus ja järgneb POSLOVITSA TP

16,5km / suund paremale metsateele, mis viib Puustusmäe radadele.

17km / ohtlik laskumine vasakule mööda järsku mäeserva, järgneb klassikaline üllatusi pakkuv Nüpli oja veetakistus.

18km / maanteeületus Rüa bussipeatuse juurest

19km / jätkub rada pöördega kruusateelt vasakule põlluteele. Algab kitsaste metsateede ja kohati raskete tõusudega rajalõik Paap Kõlari Safarikeskuse radadel, mis lõpeb Väike Munamäe otsas. Edasi kiire ja ohtlik laskumine mööda Munaka külge.

20km / Väike Munamäe Suusakeskuse parklast suund mööda kergliiklusteed Otepääle.

21km / Otepää linnas pööre paremale Tehvandi tänavale

21,2km / Karupesa Hotelli tagant vasakule mööda matkarada Linnamäe orgu ja sealt finišitõus ülesse Otepää Winterplace juurde. Palju õnne olete läbinud 17. Otepää Rattamaratoni Noorte- ja matkasõidu.

Osavõtutasud

XXL-sõit

24€

40€

Põhisõidu soodushind (1998.a. ja hiljem sündinud ning 1956.a. ja varem sündinud)

16€

30€

Noorte- ja matkasõit (sh tõukerattad)

16€

30€

Noorte- ja matkasõidu soodushind (1998.a. ja hiljem sündinud)

12€

15€

25€

Ümberregistreerimine sama distantsi piires või pikemalt sõidult lühemale

10€

15€

Ümberregistreerimine lühemalt sõidult pikemale või soodushinnalt tavahinnale

Muu info

LASTESÕIDUD

17. Otepää Rattamaratoni lastesõidud toimuvad 20. augustil võistluskeskuses.

• Osavõtt on kõigile lastele tasuta.
  • Kõik lõpetajad saavad finišis lasteürituste diplomi ja meene.
  • Sarja lastesõitudel sõidab kaasa Saare kohukesed.
  • Jäätisepartner Balbiino pakub jahutust maitsva jäätisega.
  • Võitjaid ei selgitata.

Lastesõitude algus on kell 12:10 ning startimine vanusegruppides jooksvalt:

•  N/M 10, sündinud 2006-2007
  •  N/M 8, sündinud 2008-2009
  •  Tillusõidud N/M 6, sündinud 2010-2011
  •  Tillusõidud N/M 4, sündinud 2012 ja nooremad

​Registreerimine

• Vajalik on sõidule registreerimine, soovitav on eelregistreerida internetis.
  • 20. septembril saab registreeruda ka Otepää Rattamaratoni võistluskeskuses Otepää keskväljakul 08.00-11.55.
  • Eelregistreerunud saavad numbrid kätte laupäeval võistluskeskusest 08.00-11.55.

LISAinfo

• Registratuur – Otepää Keskväljak
  • Pesemine - Tehvandi Spordikeskus. 11:00-17:00. Maksab 2€.
  • Rattapesu – Otepää Keskväljak
  • Pakihoid - Otepää Keskväljak
  • Parkimine – Otepää Gümnaasiumi staadion.
  • Söök – Otepää Keskväljak (Menüüs väga maitsev Salvesti supp)
  • Joogipunktides on hädaoluorra rattaparandus komplekt, kuuskandid, ketivõti, pump.
  • Enne starti on võimalik soetada võistluskeskusest ENERVIT'i telgist batoone, geele, jooki jne.
  • Tiimide parka on võistluskeskuses, Otepää Keskväljakul.
  • XXL sõidu, Põhisõidu ja Noorte -ja matkasõidu ees sõidavad lahtisõidu mootorrattad.
  • Lastesõidud – Otepää Keskväljak
  • Lastesõitude registratuur asub Lastesõitude stardiala juures.
  • Lastesõidud ei ole võistlus, parimaid ei selgitata.