Et En

Laupäev, 01.06.2019

10:30 Eesti meistrivõistlused maastikurattamaratonis - XXL sõit 73km

12:00 Põhisõit 48km

12:10 Lastesõidud (Tillusõit N/M6 - 400m lihtne ring; Lastesõit N/M8, N/M10 - 1000m tehnilisem ring).

13:15 Noorte- ja Matkasõit 19km

15:15 Autasustamine

Keskuse skeem

Rajakirjeldus

Mida uut 5. Alutaguse Rattamaratoni radadel kogeda saab?

• Kõik rajad on pööratud tagurpidi võrreldes senise 4 aastaga, liikumisega päripäeva, et raskemad lõigud oleksid alguses (suusarada, turvas, kaevandus). Teistpidi sõites tunduvad ka juba tuttavad lõigud täiesti uutmoodi, nii võivad ka kohalikud kinnitada!
  • Rajad saavad tähistatud 25.mai avatud raja ürituseks

XXL

• Seni mitte ühelgi üritusel kasutatud radu on ees ootamas üle 11km
  • Narva karjääride Viivikonna kaevanduses on ees ootamas 23km senise 11km asemel … soovitame paberrehvid koju jätta! Aga ära ehmu, vahepeal on seljasirutuslõike, kus ei raputa ja saab keha kinnitada.
  • NB! XXL rajal osalemiseks ei ole vaja EJL litsentsi! Litsents on vajalik vaid Eesti meistrivõistluste arvestuses osalejatele
  • Rajaprofiil

Põhisõit

• Uus kiire algus laiadel suusaradadel
  • juurde tuleb 1 uus lõik karjääris, mis pakub väga vingeid vaateid;

Noorte- ja matkasõit

• osalejad saavad esmakordselt nuusutada nii turbaraba kui ka karjääri tehismaastiku tänu uuele singlile kohe peale Põhisõidu rajaga lahkulöömist;

Ja edasi on igal rajal oma lugu.

XXL

Start toimub asfaldil. Seda on vaid napp 300m.

Pöörame vasakule ja esimesed 2 km kulgevad mööda laia suusarada. Rada on vähemalt 6m lai ja piisavalt ruumi omale sobiv positsioon leida.

2km ja saadame Noorte- ja matkasõidu omale lühemale ringile, teeme paar teravamat pööret suusaradadel ja võtame ühe tõusu mõõtu tõusu Alutaguse Seikluspargi kõrval, millele järgneb terav üleselja vasakpööre. See on ka esimene koht, kus raja laius meetrini kitseneb.

Liivasem laskumine ja liigume otse lõunasse. Väike teravam tõusunukk ja suusaradu mööda põhja suunas tagasi. Paari tõusu järel saadame 5.4km-l Põhisõidu paremale karjääri ja jätkame liikumist põhja suunas mööda rulluvat suusarada.

6.5km ja Liivärve juures tuleb 2 tõusu. Vist selle raja raskeimat. Kõrguste vahe 30m. Kolme noolega laskumine on veidi liivane ja kui see edukalt üle elatud, tuleb üle 1km sirget kruusa, kus saab hinge tõmmata ja esimese joogipausi teha. Soovitame soojalt, sest peatselt hakkab raputama.

Läheneme karjäärile. Paar pehmemat lõiku turbal ja kerge tõusuga olemegi Narva karjääris. Ees ootamas 23 km valdavalt kivist pinnast.

10km Section 1 - “Kivili kiviktaimla 1km”. Kummardus Peep Kivilile, kes ca 10 a tagasi esimesena neid radu siia karjääri ehitama hakkas ning see oli üks esimesi tegemisi. Stravas lõik olemas. Käime endise kaevanduste juhi Väino Viilupi auks nimetatud Viilupi raudtee ääres ja hakkame lõunasse liikuma.

14.5km, esimene päts ületatud (kaevanduse murrakus kutsutakse neid transheedeks), kiire laskumine, kus tänu all olevale viraazile võivad julgemad pidureid näppimata laskuda ja algab 1.5km pikkune seljasirutuse lõik laial kaevanduse teenindusteel. Soovitame energiavarusid täiendada.

16km ja kivist teed pidi vasakule üles rulluvale uuele lõigule kaskede vahel. Vahepeal saab alla vaadates aimu, kaugel konkurendid on. Laskume alla laiale teele ja ees on TP1.

Peale TP-d paremale üles järgmisele nõlvale. Siit kruiisime otse mööda kergelt rulluvat metsateed läbi ja julged lasevad teisest otsast laskumisest täiega alla ja kohe üles järgmisele.

19km Section 2 - “Robi singel 1.3km”. Kolmandale pätsile lähenesime veidi loomingulisemalt. Robert läks ees ja Tiit märgistas taga rada. Pärast puhastasime. Keerutab ja raputab, kohati tekib tunne, et 68cm laiuse lenksuga läheb kitsaks. Kel mahti, vaatab kõrvale ka - inimkäsi on siia tehismaastikule huvitavaid pinnasevorme tekitanud. Stravas lõik olemas. Pätsilt alla saab taas ühe huvitava ja kiire laskumise, kuhu paar shikaani külgedele pikitud.

21.5km ja neljas päts. Peale tõusu keerame paremale ja kiire metsarada läheb üle puude vahel keerutavaks singliks. Leidub ka kive. Korraks laiemaks ja laskumine alla auku, mille järel nikerdav kivine tõus. Ja peatselt pätsilt alla laskumine. Pidureid võib vaja minna.

Saabub kauaoodatud üle 1km pikkune lai kruusatee, kus saab energiavarusid täiendada

25km ja TP2. Põhisõidu rada liitub XXL-i rajaga.  Enne ja peale iga TP-d on ka prügiala, kuhu palun omad tühjad pakendid jätta, mille korraldajad kindlalt ära teavad koristada.

Laiema kruusalõigu järel tuleb terava parempöördega laskumine ja algab viies päts.

Section 3 - “Presidendi rock garden 840m”. Ja, proua president sõitis selle 2018 septembris jalastumata läbi, seepärast ka selline nimi. Üks kiviseimaid siinkandis. Fati ja FS omanikud muigavad. Iga aastaga aina sõidetavam, me 2016 alles tegime selle! Stravas ka. Lõpeb laskumisega laiemale kaevanduse teenindusteele, kus saab selga sirutada.

27km ja kuues päts. Järsemat sorti tõus üles jõudmiseks ja edasi kiirem metsatee. Vahepeal kivisem negatiivse kaldega laskumine paremale ja lauge tõusu järel metsatee jätkub. Veel üks laskumine järsema tõusunukiga ja laiem tee elektriliini all. Laskumine lahtise kiviga teel ja veidi seljasirutust. Algab viimane pätsiületus.

Section 4 - “Karu singel 650m”. Nimitegelane jättis mitmeid märke siia rajale peale esimest maratoni. Stravas ka. Lõpus keerutav ja sekka negatiivse kaldega laskumine. Sirge ning järsem tõusunukk laiale kaevandusteele.

30.5km - nüüd saab pea 2km mööda laiemat kruusateed keset tehismaastikku veereda. Pöörame suurde laia orgu, mõni lomp on ka teel ootamas. Kivine ja üsna tõsine tõus ja kaevandus hakkabki lõppema! Kel mahti, vaatab vasakule, näeb konkurente ja mitte kõige kehvemat vaadet. Kel aega, teeb selfi.

32km, liitume Noorte- ja matkasõidu rajaga. Kerge turvas, tõusmine valli peale ja ees ootab ca 40m pikkune veetakistus üle settebasseini. Sügavamas kohas on vett max 15 cm, enamasti ca 5 cm. Ettevaatlikult sõites saab kuiva jalaga üle.

Keerame koos Põhisõiduga vasakule, saadame Noorte- ja matkasõidu otse ja jätkame mööda turvast.

Section 5 - “Turbamülgas 1.25km”. Kui on kuiv, siis tolmab. Kui märg, siis imeb. On olnud erinevaid olusid. Terav silma vaatab ette ja leiab kiireima tee nende aukude vahel liikumiseks. Pärast Stravas võrdled, kuidas läks. Fätiomanikud muigavad.

35km peale turvast tahkemale pinnasele jõudes on ees vahefinish.

Veidi hiljem TP3. Jätkame mööda suusamaratoni rada. Enamasti lai ja kiire.

37km ja jõeületuse järel on lühike pehmem koht. Suusamaratoni rajad jätkuvad. Kiire.

40km on madalam ja pehmem koht. Ette vaadates leiad endale paremat kätt kuivema raja.

42km ja peale lühikest järsku tõusu keerame vasakule, saates Põhisõidu omad otse.

Section 6 - “Kuusiku singel 1km”. Uus lõik, slaalom noorte kuuskede vahel. Õnneks on keegi kunagi ammu siia parooda alla pannud, sisse ei vaju!

Laiem kruusatee, vasakut kätt jääb siinne suurim, Konsu järv. Seljasirutus ja energiavarude täiendamine ning

45km ja keerame vasakule RMK uusimale Kauksisse suunduvale matkateele. Hea mitu km kiiret mõnusat metsarada, kus üks lühem ja pikem purre ning pikem märjem koht lõpus.

48km parempööre ja kloostri lehmarada. Pikalt sirgelt loodesse. Vahetult enne asfaltteele jõudmist järsk parempööre ja algab

49.5km Section 7 - “Kummardus Paulile ja Taavile 850m”. Kohalike rattaaktivistide Paul Nestori ja Taavi Selderi ning nende kamraadide eestvedamisel tekkinud Edivere sinku. Stravas ka.

Järgnevad metsateed ning teeületuse järel elektriliinide all tummisem tõus, mille järel Konsu küla singel, mis kunagise pioneerilaagri aia ja Räätsma järve vahel keerutab. Lõpuks teravam kolme noolega laskumine paremale alla järve äärde. Veidi veel ja

53km TP4. Põhisõit liitub XXL-i rajaga.

Raudi kanali ääres keerame korraks RMK rajale ja jätkame mööda laiu metsaradu kena männimetsa all. Suusamaratonil käinud tunnevad kohad loodetavasti ära. Mõni kitsam koht on ka vahel kuni jõuame toimiva liivakarjääri äärde ja algab

58.5km Section 8 - “Lenksulaiuse test 400m”. RMK matkarada keerutab puude vahel ja laiema lenksuga tuleb hoolikamalt sättida, et turvaliselt läbi pääseda. Stravas ka muidugi.

Laskumine Ahnejärve juurde, kus kohalikud grillijad võivad melu tekitada ja jätkame mööda RMK matkarada.

61km Section 9 - “Kukeseene singel 1.2km”. Legend räägib, et kuivemal ajal on siin pätside ümber ikka seeni olnud, aga hetkel naudime rulluvat ja kiiret singlit.

Möödume Martiska järvest, mis on suvel siinse piirkonna üks lärmakamaid ja grillilõhn võib kiusama hakata juba kaugelt.

63.5km Section 10 - “Kuradijärve singel 600m”. Midagi kuratlikku seal ei ole, lihtsalt mõnus tehnilisem kulgemine RMK matkarajal. Kõiki puid eest ära ei korjanud.

Kuuleme juba TP5 melu ja näeme seda väga lähedalt, aga enne tuleb teha 2km kaar, mis tipneb vaatega Jaala järvele ning ees ootab

65km ja TP5. Lõpuni on jäänud 7km! Noorte- ja matkasõidu rada ühineb.

Kulgeme edasi mööda rulluvat metsateed, vahepeal kitsam sutsakas matkarajal. Reljeef mängib ja kui jalg pehme, võib raske tunduda.

Korraks rullirajale, s.t. asfaldile … aga seda pole kauaks, järsk vasakpööre kitsale RMK matkarajale ja käime näitame end korraks sõpradele staadionil, et teha viimane kilomeetrine kaar metsa vahel enne finishit.

Staadionile tõustes ootab ees traditsiooniline Alutaguse hüpe. Paremalt saab ka mööda sõita.

Start toimub asfaldil. Seda on vaid napp 300m.

Liivasem laskumine ja liigume otse lõunasse. Väike teravam tõusunukk ja suusaradu mööda põhja suunas tagasi. Paari tõusu järel saadame XXL-i omad otse ja

5.4km-l pöörame paremale karjääri suunas

Metsarada läheb turbasemaks ja pehmemaks, ette vaadates leiab kiireima ja kuivema trajektoori.

Paremale raudteetammile pöörates läheb pinnas tahkemaks ja sõit kiiremaks. Viimasel lõigul kui lisanduvad liiprid, saavad FS-ga sõitjad jätkata istudes, teistel raputab.

Saadame Noorte ja matkasõidu paremale ja laskume karjääri. Liitume XXL-i rajaga.

TP1. Laiema kruusalõigu järel tuleb terava parempöördega lõppev laskumine ja tuleb esimene päts ehk transhee kaevanduse murrakus.

Section 1 - “Presidendi rock garden 840m”. Ja, proua president sõitis selle 2018 septembris jalastumata läbi, seepärast ka selline nimi. Üks kiviseimaid siinkandis. Fati ja FS omanikud muigavad. Iga aastaga aina sõidetavam, me 2016 alles tegime selle! Stravas ka. Lõpeb laskumisega laiemale kaevanduse teenindusteele, kus saab selga sirutada.

Järgmine päts. Järsemat sorti tõus sinna üles jõudmiseks ja edasi kiirem metsatee. Vahepeal kivisem negatiivse kaldega laskumine ja lauge tõusu järel metsatee jätkub. Veel üks laskumine järsema tõusunukiga ja laiem tee elektriliini all. Laskumine lahtise kiviga teel ja veidi seljasirutust. Algab viimane pätsiületus.

Section 2 - “Karu singel 650m”. Nimitegelane jättis mitmeid märke siia rajale peale esimest maratoni. Stravas ka. Lõpus parempöörde ja negatiivse kaldega laskumine ning järsem tõusunukk laiale kaevandusteele.

Nüüd saab pea 2km mööda laiemat kruusateed keset tehismaastikku veereda. Pöörame laia orgu, mõni lomp on ka teel. Kivine tõus ja kaevandus hakkabki lõppema! Kel mahti, vaatab vasakule, näeb konkurente ja mitte kõige kehvemat vaadet. Kel aega, teeb selfi.

Liitume Noorte- ja matkasõidu rajaga. Kerge turvas, tõusmine valli peale ja ees ootab ca 40m pikkune veetakistus üle settebasseini. Sügavamas kohas on vett max 15 cm, enamasti ca 5 cm. Ettevaatlikult sõites saab kuiva jalaga üle.

Section 3 - “Turbamülgas 1.25km”. Kui on kuiv, siis tolmab. On olnud ka märjemaid aegu. Terav silma vaatab ette ja leiab kiireima tee nende aukude vahel. Pärast Stravas võrdled, kuidas läks. Fätiomanikud muigavad.

22km Peale turvast tahkemale pinnasele jõudes on ees vahefinish.

Veidi hiljem TP2. Jätkame mööda suusamaratoni rada. Enamasti lai ja kiire.

Jõeületuse järel on lühike pehmem koht. Suusamaratoni rajad jätkuvad. Kiire.

Madalam ja pehmem koht. Ette vaadates leiad endale paremal kiirema ja kuivema raja.

Peale lühikest järsku tõusu sõidame otse künkast alla ja XXL keerab vasakule.

Ees ootab 1.4km “parooda eri” ehk raputusi mööda suurte kividega pinnatud teed, mis suht hiljuti siia alles veeti ja mis veel loodusnähtuste poolt korralikult laguneda pole jõudnud. Pea vastu, see on kõige pikem lõik, kus seda sõita tuleb! FS omad naeravad ja saavad aru, et investeering on läinud asja ette.

Rada ühineb XXL-ga ning kurvi taga on TP3.

Section 4 - “Lenksulaiuse test 400m”. RMK matkarada keerutab puude vahel ja laiema lenksuga tuleb sättida, et turvaliselt läbi pääseda. Stravas ka muidugi.

Laskumine Ahnejärve juurde, kus grillijad võivad kohalikku melu tekitada ja jätkame mööda RMK matkarada.

Section 5 - “Kukeseene singel 1.2km”. Legend räägib, et kuivemal ajal on siin pätside ümber ikka seeni olnud, aga hetkel naudime rulluvat ja kiiret singlit.

Section 6 - “Kuradijärve singel 600m”. Midagi kuratlikku seal ei ole, lihtsalt mõnus tehnilisem kulgemine RMK matkarajal.

Kuuleme juba viimase TP melu ja näeme seda väga lähedalt, aga enne tuleb teha 2km kaar, mis tipneb vaatega Jaala järvele ning ees ootab.

TP3. Lõpuni on jäänud 7km! Noorte- ja matkasõidu rada ühineb.

Korraks rullirajale, s.t. asfaldile … aga seda pole kauaks, järsk vasakpööre kitsale RMK matkarajale ja käime näitame end korraks sõpradele staadionil, et teha viimane kaar metsa vahel enne finishit.

Start toimub asfaldil. Seda on vaid napp 300m.

2km Meie keerame nüüd vasakule ja hakkame otse turbaraba ja karjääri suunas liikuma.

3.5km Paremale raudteetammile pöörates läheb kiiremaks. Viimasel lõigul võib FS-ga mitte sõitjatel veidi raputada ka.

5.8km Läheb kitsaks. Ületame veekraavi ja raiesmiku läbimise järel algab turbaraba. Kui on kuiv tolmab. Kui on märg, imeb. Tubli km seda turvast ees.

7km Noorte- ja matkasõidu rada pöörab paremale ja Põhisõit läheb otse.

Uus lõik - tunneta kaevandust! Keerutame 700m männinoorendiku vahel mööda pinnast, mis põlevkivikaevandusest jäänud. Näeb oma silmaga põlevkivi!

Laskumise järel kivine parempööre kivisele teele.

8.3km Kohtume teiste radadega ja pöörame kasenoorendikku.

Kerge turvas, tõuseme valli peale ja ees ootab ca 40m pikkune veetakistus üle settebasseini. Sügavamas kohas on vett max 15 cm, enamasti ca 5 cm. Ettevaatlikult sõites saab kuiva jalaga üle.

9km Saadame teised rajad vasakule ja sõidame otse edasi.

Turvas lõpeb peatselt ja ületame metsa vahel kitsamat rada mööda sõites purde.

Jõuame laiemate suusaradadeni, mis viivad meid

12.5km TP1. Lõpuni on jäänud 7km! Ühineme teiste radadega.

Osavõtutasud

Registreerimistasud 5. Alutaguse rattamaratonile

Registreerimise

I voor (kuni 22.05)

II voor (kuni 29.05)

Registreerimine

kohapeal

Põhisõit

Põhisõidu soodushind (2001.a. ja hiljem sündinud ning 1959.a. ja varem sündinud)

Noorte- ja matkasõit

Noorte- ja matkasõidu soodushind (2001.a. ja hiljem sündinud)

Muu info

Kas teadsid, et …

• Tallinnast on Pannjärvele 175 km, Google’ järgi jõuab autoga kohale alla 2h sõiduga

• Ja Elroni rongiga jõuad Jõhvi 2h ja 10 minutiga. Sealt sõidab tugevam poole tunniga starti, teistele tuleme bussiga vastu. Ja õhtul rongiga koju. Vahepeal jääb aega ka klaasikese taastusjoogi jaoks.